Invatamant special – Terapie educationala complexa si integrata

CONCURS NATIONAL DE TERAPIE OCUPATIONALA PENTRU COPIII CU DIZABILITATI

CONCURS   NATIONAL

Terapie ocupationala

“IMI  E  DESTUL  SA  STIU  CA  POT”  (F.Dostoievski)

Perioada propusa : 15 nov. 2010 – 10 iun. 2011

Organizator : Grupul Scolar “Ion Holban” Iasi

Initiatorii proiectului : prof. Purice Oana Cristina  si  prof. Patrascu Mihaela Camelia

       

MOTTO : ” N-AM SA AJUNG PE CULME? SE POATE FOARTE BINE. / DAR VREAU SA URC ATAT CAT AM SA POT PRIN MINE! ” (E.ROSTAND)

ARGUMENT

Proiectele in parteneriat au un continut transdisciplinar deoarece prin realizarea unui astefel de proiect se ating obiective de referinta ale mai multor arii curriculare.Activitatile propuse prin parteneriat sunt extinse spre alte zone din afara scolii,astfel elevii apropiindu-se de realitatea cotidiana si facandu-se cunoscuti.Se formeaza deprinderi de munca in echipa,fiecare elev contribuind la succesul echipei si format sa accepte parerile celorlalti. Parteneriatul intre elevii cu dizabilitati trezeste interesul pentru informare,cercetare,cunoastere,comunicare,relationare,dezvolta spiritul de colaborare si intrajutorare,sporeste increderea in fortele proprii,creeaza cadrul propice pentru a invata unul de la celalalt si de a-si exprima parerile,gandurile,bucuriile,sperantele.Proiectul isi propune ca prin activitatile desfasurate sa diminueze sentimentul de inferioritate,de respingere si evitare,resimtit la elevii cu cerinte speciale,sa realizeze un climat socio-afectiv pozitiv,construit menit sa-i motiveze sa se implice in actiunile propuse.Acest tip de activitati ofera elevilor posibilitatea de a invata sa comunice deschis,sa ceara ajutor la nevoie fara retineri si de a invata sa fie toleranti asa cum o cere societatea.De asemenea,parteneriatul este o modalitate benefica si necesara de a socializa cu comunitatea, si nu doar pentru elevi.Parteneriatul poate fi si un adevarat schimb de experienta pentru cadrele didactice.

SCOPUL

Dezvoltarea abilitatilor practice prin activitati de terapie ocupationala si valorizarea elevilor cu dizabilitati pentru a le induce sentimentul de utilitate si satisfactie a  lucrului bine facut,optimismul si increderea in fortele proprii.

GRUPUL  TINTA

Elevii claselor V – VIII (invatamant special) si cadrele didactice indrumatoare din tara.

ETAPELE  CONCURSULUI

ETAPA  I : ” FANTEZII DE IARNA” , perioada de desfasurare : 15 nov – 15 dec 2010 , are ca sectiuni :

1.Pictura – reprezentarea plastica a anotimpului de iarna

2.Abilitare manuala : macheta -“Jocurile copiilor iarna” , ornamente de pom , felicitari de iarna

ETAPA  II : “CULORI DE PRIMAVARA”, perioada de desfasurare : 20 febr. – 23 mart. 2011 , are ca sectiuni :

1.Pictura – reprezentarea plastica a anotimpului de primavara

2.Abilitare manuala – flori de primavara (confectionare)

ETAPA  III: “UNIVERSUL COPILARIEI” , perioada de desfasurare : 2 mai – 10 iun. 2011 , are ca sectiune :

Pictura – “Ziua Internationala a Copilului”

REGULAMENTUL  CONCURSULUI :

  • concursul vizeaza doar elevii din invatamantul special gimnazial
  • inscrierea la concurs este gratuita
  • inscrierea participantilor se face odata cu predarea/expedierea lucrarilor,completand fisa de inscriere (anexa la proiect)
  • fiecare cadru didactic poate participa cu maximum 3 lucrari la o sectiune
  • lucrarile vor fi realizate in tehnica de lucru la alegere
  • in coltul din dreapta jos a lucrarii se vor scrie : numele si prenumele elevului,clasa,scoala si profesorul indrumator
  • lucrarile inscrise in concurs nu se restituie
  • lucrarile care nu respecta tematica nu vor intra in concurs
  • data limita de primire a lucrarilor pentru fiecare etapa este : 8 dec.2010 pentru etapa I, 16 mart.2011 pentru etapa a II-a , respectiv 3 iun.2011 pentru etapa a III-a
  • lucrarile fiecarei etape vor fi expuse pentru jurizare in cadrul scolii organizatoare; ulterior lucrarile vor fi expuse si in locurile oferite de sponsor
  • lucrarile vor fi jurizate la orele 12.00 in data de 10 dec. 2010, 18 mart. 2011 , respectiv 6 iun. 2011 de catre un juriu alcatuit din profesori de specialitate si reprezentanti ai partenerilor de proiect
  • a se respecta calendarul activitatilor propuse corespunzatoare fiecarei etape
  • se vor acorda premiile I , II , III si mentiuni pentru fiecare nivel de clasa fara a tine cont de nivelul de varsta , iar pe fiecare diploma va fi mentionat si numele cadrului didactic indrumator
  • fiecare elev, indiferent de pozitia in clasament , va primi o diploma de participare la concurs
  • fiecare cadru didactic indrumator va primi o adeverinta de participare
  • lucrarile elevilor si fisele de inscriere vor fi expediate pe adresa scolii organizatoare : GRUPUL SCOLAR ” ION HOLBAN ” , STR. PANTELIMON  HALIPA  NR. 16 , IASI , COD POSTAL 700656  ( pentru prof. Purice Oana si prof.Patrascu Mihaela)
  • impreuna cu lucrarile si fisele de inscriere se va trimite si un plic tip A4 autoadresat si timbrat corespunzator pentru expedierea diplomelor si a adeverintelor de participare pentru cadrele didactice indrumatoare

Informatii suplimentare : proiecte_gr_sc_i.holban@yahoo.com  sau direct la initiatorii proiectului

Anexa : fisa de inscriere

FISA  DE  INSCRIERE  LA  CONCURSUL  NATIONAL  “IMI  E  DESTUL  SA  STIU  CA  POT”

Numele si prenumele cadrului didactic indrumator……………………………………………………………………….

Scoala………………………………………………………………………………………………………………………………..

Clasa………………..Sectiunea…………………………………………………………………………..Etapa………………..

Email-ul profesorului indrumator……………………………………………………………………………………………….

Telefonul profesorului indrumator………………………………………………………………………………………………

Nr.crt. / Numele si prenumele elevului / Clasa / Sectiunea / Etapa / Titlul lucrarii

  1. ………………………………………………………………………………………………………
  2. ………………………………………………………………………………………………………
  3. ………………………………………………………………………………………………………
  4. ………………………………………………………………………………………………………
  5. ………………………………………………………………………………………………………
  6. ………………………………………………………………………………………………………
  7. ………………………………………………………………………………………………………
  8. ………………………………………………………………………………………………………
  9. ………………………………………………………………………………………………………
  10. ………………………………………………………………………………………………………
  11. ………………………………………………………………………………………………………
  12. ………………………………………………………………………………………………………

.

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s